- Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Υδροπονικό Θερμοκήπιο «Θερμοκήπια Θράκης», στο Νέο Εράσμιο
Την Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2025, ομάδα μαθητών της Β’ και Γ’ γυμνασίου, που συμμετέχουν σε πρόγραμμα ERASMUS του σχολείου μας, καθώς και οι μαθητές του τμήματος Β2, στο πλαίσιο του μαθήματος της Χημείας, πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στις εγκαταστάσεις του υδροπονικού θερμοκηπίου «Θερμοκήπια Θράκης», στο Νέο Εράσμιο. Τους μαθητές συνόδευαν οι καθηγήτριες Οσταδάκη Ε., Ιωακειμίδου Ε., Μηνασίδου Ι., Δρίμτζια Μ. και Χατζηγιαννίδου Χ..
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, ξεναγηθήκαμε στις εγκαταστάσεις από τους γεωπόνους, Αγγελόπουλο Β. και Αθανασιάδη Ν., οι οποίοι με βιωματικό και ιδιαίτερα εύληπτο τρόπο μας μύησαν στον τρόπο λειτουργίας της υδροπονικής καλλιέργειας, στη χρήση γεωθερμικής ενέργειας, καθώς και στις καινοτόμες πρακτικές που εφαρμόζει η εταιρεία, με στόχο το σχεδόν μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα και τη μείωση της σπατάλης νερού και τροφίμων.
Η εμπειρία υπήρξε ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και εποικοδομητική, καθώς είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε από κοντά έναν σύγχρονο και βιώσιμο τρόπο παραγωγής αγροτικών προϊόντων. Στο τέλος της επίσκεψης μας περίμεναν σακουλάκια με ντομάτες και αγγουράκια που γέμισαν τα μεσημεριανά μας πιάτα με νοστιμότατες και άκρως υγιεινές σαλάτες. Ευχαριστούμε θερμά τόσο τους γεωπόνους – ξεναγούς μας όσο και τη Διεύθυνση της Επιχείρησης για τη φιλοξενία!










- Εκπαιδευτικοί Erasmus+ επισκέφθηκαν το 7ο Γυμνάσιο Ξάνθης
Εκπαιδευτικοί Erasmus+ επισκέφθηκαν το 7 ο Γυμνάσιο Ξάνθης — Ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς μέσα από το STEM
Μια ξεχωριστή εκπαιδευτική εμπειρία είχαν την ευκαιρία να ζήσουν εκπαιδευτικοί από τη Λετονία, τη Λιθουανία, την Πολωνία και τη Φινλανδία, οι οποίοι φιλοξενήθηκαν από το 7ο Γυμνάσιο Ξάνθης, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ Cooperative Partnership Project “Diversifying the STEM Ecosystem” No. 2024-1-LV01-KA220-SCH-000250755, από τις 7 έως τις 9 Οκτωβρίου 2025.
Κατά τη διάρκεια της τριήμερης επίσκεψης, οι συμμετέχοντες γνώρισαν το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και παρουσίασαν το δικό τους STEM Ecosystem, ανταλλάσσοντας γνώσεις, εμπειρίες και καλές πρακτικές. Παράλληλα, παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα αξιολόγησης του έργου και σχεδιάστηκαν οι επόμενες δράσεις.
Το Stem center της Λιθουανίας και το Πανεπιστήμιο της Λετονίας παρουσίασαν μια ολοκληρωμένη μεθοδολογία για πέντε (5) νέα εκπαιδευτικά προγράμματα και ένα καινοτόμο πλαίσιο συμβουλευτικής υποστήριξης εκπαιδευτικών, με στόχο την ενίσχυση
της συνεργασίας και της επαγγελματικής ανάπτυξης των συμμετεχόντων.
Η επίσκεψη συνδύασε εκπαίδευση και πολιτισμό, αναδεικνύοντας τον φυσικό και πολιτιστικό πλούτο της περιοχής ως εργαλείο
STEM εκπαίδευσης. Οι εκπαιδευτικοί γνώρισαν την παλιά πόλη της Ξάνθη μέσα από δραστηριότητες προσανατολισμού με πυξίδες. Ακολούθησε επίσκεψη στη Λίμνη Βιστωνίδα για παρατήρηση πτηνών και βιωματική μελέτη του οικοσυστήματος, καθώς και στο Κτήμα Βίστωνες, όπου οι συμμετέχοντες εμβάθυναν στις επιστημονικές αρχές της παραγωγής ελαιόλαδου μέσα από πειραματικές μετρήσεις. Η δράση ολοκληρώθηκε με επίσκεψη στον Αρχαιολογικός Χώρος Φιλίππων, Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO, όπου οι εκπαιδευτικοί εξερεύνησαν τον χώρο μέσα από την αρχαιολογία, τη γεωλογία και τη φυσική, πραγματοποιώντας μετρήσεις και ένα πείραμα ακουστικής στο αρχαίο θέατρο.
Το πρόγραμμα ανέδειξε πώς η τοπική πολιτιστική και φυσική κληρονομιά μπορεί να αποτελέσει ισχυρό εκπαιδευτικό εργαλείο για την προώθηση της STEM εκπαίδευσης, προσφέροντας μια ουσιαστική, βιωματική μαθησιακή εμπειρία και ενισχύοντας τις
διεθνείς συνεργασίες.



- Στρατηγική για την Ανάπτυξη του STEM στο 7ο Γυμνάσιο Ξάνθης
Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ “Diversifying the STEM Ecosystem”
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε στο 7ο Γυμνάσιο Ξάνθης η κατάρτιση του στρατηγικού σχεδίου για την προώθηση του STEM (Επιστήμες, Τεχνολογία, Μηχανική, Μαθηματικά), μια σημαντική πρωτοβουλία στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου Erasmus+ “Diversifying the STEM Ecosystem”.
Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο μακροπρόθεσμο σχέδιο, το οποίο φιλοδοξεί να ενισχύσει τη διδασκαλία και τη μάθηση των θετικών επιστημών, να εμπνεύσει τους μαθητές και να διαμορφώσει ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον που ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα, την έρευνα και την καινοτομία. Στρατηγικός στόχος είναι η σταδιακή αύξηση του ενδιαφέροντος των νέων για τα STEM, με ιδιαίτερη μέριμνα για την ενίσχυση της συμμετοχής των κοριτσιών, που εξακολουθούν να υποεκπροσωπούνται στους σχετικούς τομείς.
Η εκπόνηση της στρατηγικής αποτέλεσε αποτέλεσμα συλλογικής εργασίας της παιδαγωγικής ομάδας του σχολείου, με πολύτιμη υποστήριξη από τους εταίρους του έργου. Καθορίστηκαν σαφείς προτεραιότητες και άξονες δράσης, ώστε η υλοποίηση να είναι στοχευμένη και αποτελεσματική.
Η στρατηγική προβλέπει δράσεις όπως:
- ενσωμάτωση βιωματικών και διαθεματικών μεθόδων διδασκαλίας,
- συνεργασίες με επιστημονικούς και τεχνολογικούς φορείς,
- προώθηση γυναικείων προτύπων στον χώρο της επιστήμης,
- χρήση ψηφιακών εργαλείων και εκπαιδευτικών καινοτομιών.
Με την εφαρμογή της, το σχολείο ευελπιστεί να συμβάλει ουσιαστικά στη διαμόρφωση ενεργών, ενδυναμωμένων και οραματιστών μαθητών, έτοιμων να ανταποκριθούν στις προκλήσεις του 21ου αιώνα και να χτίσουν το μέλλον τους σε πεδία υψηλής ζήτησης και κοινωνικής σημασίας. Το 7ο Γυμνάσιο Ξάνθης κάνει τολμηρά βήματα προς ένα σύγχρονο, ανοιχτό και ισότιμο σχολείο, που παρέχει σε όλα τα παιδιά –αγόρια και κορίτσια– τις ίδιες ευκαιρίες να ανακαλύψουν τις δυνατότητές τους, να πιστέψουν στις ικανότητές τους και να χαράξουν με αυτοπεποίθηση την επαγγελματική τους πορεία.

- @ERASMUS+, @DIVERSIFYING STEM ECOSYSTEM
Οι καθηγήτριες του 7ου Γυμνασίου Ξάνθης, Ιωακειμίδου Ελισσάβετ, Μηνασίδου Ιωάννα, Οσταδάκη Ευαγγελία και Χατζηγιαννίδου Χρυσούλα μαζί με καθηγητές από Λετονία, Λιθουανία, Πολωνία και Φινλανδία, συμμετείχαν σε επιμόρφωση με θέματα που αφορούν στην Επαγγελματική Ανάπτυξη των Εκπαιδευτικών, στην ενίσχυση του ψηφιακού γραμματισμού και των διδακτικών πρακτικών, στην ενσωμάτωσης της τεχνολογίας στην εκπαιδευτική διαδικασία, στην καλύτερη διαχείριση της σχολικής τάξης και στην ενίσχυση της συμμετοχικότητας των μαθητών. Επιπλέον, είχαν την ευκαιρία να μοιραστούν απόψεις, εμπειρίες αλλά και τους προβληματισμούς τους με συναδέλφους από άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Η επιμόρφωση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Erasmus+ Cooperative Partnership Project “Diversifying the STEM Ecosystem” No. 2024-1-LV01-KA220-SCH-000250755.
Τα μαθήματα διεξήχθησαν στις 5, 12 και 19 Μαρτίου, εξ αποστάσεως και από 1 – 4 Απριλίου 2025, δια ζώσης, στο χώρο του Πανεπιστημίου της Jelgava, στη Λετονία (LBTU). Εκτός από την επιμόρφωση οι συμμετέχοντες ξεναγήθηκαν στο Παλάτι της Jelgava και στους τάφους των Κομητών της περιοχής και επισκέφτηκαν το Εκπαιδευτικό Κέντρο STEM τουΤεχνικού Πανεπιστημίου της Ρίγα (RTU Curiosity Centre “Futurimo Riga”), όπου ξεναγήθηκαν στο χώρο και πήραν μέρος σε δραστηριότητες.
Η εμπειρία αυτή δεν αποτελεί προσωπικό μόνο όφελος, αλλά θα αξιοποιηθεί προς όφελος των μαθητών μας, της σχολικής κοινότητας και της ευρύτερης τοπικής κοινωνίας, μέσω της διάχυσης της γνώσης στο αμέσως επόμενο διάστημα και της εφαρμογής σύγχρονων εκπαιδευτικών πρακτικών στην καθημερινότητα του σχολείου. Επιπρόσθετα, η συμμετοχή σε τέτοιες δράσεις ενδυναμώνει τον ρόλο του εκπαιδευτικού ως ενεργού μέλους μιας ευρωπαϊκής κοινότητας μάθησης και ανοίγει νέους ορίζοντες για τη βελτίωση της εκπαίδευσης στη χώρα μας.
#ErasmusPlus και #Co-funded by European Union





rbt - ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΘΗΣΑΥΡΟΥΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΜΑΣ,ΚΕΡΑΣΤΗΚΑΜΕ…ΕΝΑ ΓΛΥΚΟ, ΚΑΙ ΜΑΘΑΜΕ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΩΣΙΜΗ ΓΕΩΡΓΙΑ…
@Erasmus+, @Diversifying the STEM Ecosystem
ErasmusPlus και #Co-funded by EuropeanUnion
Στο πλαίσιο των τριών περιβαλλοντικών προγραμμάτων και προγραμμάτων αγωγής
υγείας με τίτλους: « Ελάτε να σας κεράσουμε … ένα γλυκό!», «Ανακαλύπτοντας τους
θησαυρούς της περιοχής μας» και «Βιώσιμη γεωργία-βιώσιμος πλανήτης»
πραγματοποιήσαμε διήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στις 13 και 14 Μαρτίου στις
Σέρρες και στη Θεσσαλονίκη για μαθητές Α΄ και Β΄ Γυμνασίου. Συνδυάσαμε δράσεις
και για τα τρία προγράμματα και το αποτέλεσμα ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα,
δημιουργική και ψυχαγωγική εκδρομή.Την πρώτη μέρα επισκεφτήκαμε το θεματικό πάρκο και μουσείο της
παγωτοβιομηχανίας ΚριΚρι. Οι μαθητές ξεναγήθηκαν στο θεματικό πάρκο,
συμμετείχαν σε διαδραστικά παιχνίδια, απόλαυσαν το δικό τους παγωτό. Η εμπειρία
που απέκτησαν από τη γνωριμία τους με το παγωτό και την ιστορία του ήταν
μοναδική. Άλλωστε, η συμμετοχή όλων κι ο ενθουσιασμός σε όλα τα στάδια του
προγράμματος επιβεβαίωσε την επιτυχία της δράσης.Την ίδια μέρα επισκεφτήκαμε στη Θεσσαλονίκη το NOESIS, όπου οι μαθητές είχαν
την ευκαιρία να παρακολουθήσουν στο Πλανητάριο την προβολή «Spacequiz». Οι
μαθητές λαμβάνοντας μέρος σε μια ζωντανή διαδραστική παρουσίαση συμμετείχαν
σε quiz, το οποίο μέσα από επεξηγηματικά βίντεο τους ταξίδεψε από τη Γη στο
σύμπαν. Η σύντομη ταινία θόλου που ακολούθησε μετέφερε τους μαθητές από τον
πλανήτη μας ως τα όρια του σύμπαντος και πάλι πίσω. Οι μαθητές συμμετείχαν με
ενδιαφέρον στη δράση. Η πρώτη μέρα της εκδρομής έκλεισε με γεύμα και ζωντανή
μουσική σε ταβέρνα στα Λαδάδικα.Τη δεύτερη μέρα της εκδρομής οι δρόμοι μας χωρίσανε, ανάλογα με τον πρόγραμμα
στο οποίο συμμετείχε η κάθε ομάδα. Οι μαθητές της Α΄ γυμνασίου επισκέφτηκαν το
Λευκό Πύργο, το σύμβολο αυτό της συμπρωτεύουσας. Οι μαθητές έγιναν οι ξεναγοί
μας, καθώς μας παρουσίασαν όσα είχαν διαβάσει για το μνημείο. Περιηγηθήκαμε στο
εσωτερικό του και ανεβήκαμε ως την κορυφή, όπου θαυμάσαμε την πανοραμική θέα
της πόλης. Η επόμενη προγραμματισμένη δράση για τους μαθητές της α’ γυμνασίου
ήταν η συμμετοχή των μαθητών στο βιωματικό πρόγραμμα για την διατροφή, που
υλοποιήθηκε από τον πολυχώρο «Άμμιλος Cooking Experience» στη Σταυρούπολη
Θεσσαλονίκης. Οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες είχαν την ευκαιρία να μάθουν να
αναγνωρίζουν σπόρους και καρπούς, όπως βρώμη και λιναρόσπορο, να
ενημερωθούν για τη διατροφική αξία όλων των συστατικών που ανακάτεψαν και να
φτιάξουν τις δικές τους μπάρες δημητριακών με ταχίνι και μέλι. Οι μαθητές
απόλαυσαν όλα τα στάδια αυτής της δημιουργικής δράσης, αποκόμισαν πολλές
γνώσεις για τη διατροφή και γνώρισαν εναλλακτικές γλυκιές γευστικές προτάσεις.Παράλληλα, οι δύο περιβαλλοντικές ομάδες της Β΄ γυμνασίου επισκεφθήκαμε τον
υπέροχο χώρο του Πολυλειτουργικού Κέντρου – Θεάτρου «Μίκης Θεοδωράκης» στο
Δήμο Κορδελιού – Ευόσμου. Εκεί, με την καθοδήγηση των έμπειρων εκπαιδευτικώντου ΚΕΠΕΑ Ελευθερίου Κορδελιού και Βερτίσκου, υλοποιήσαμε το πιλοτικό
εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Δια… Τροφή για σκέψη!» και μέσα από παρουσιάσεις,
συζήτηση, παιχνίδια και κουίζ μάθαμε για τη σχέση της παραγωγής και της
κατανάλωσης της τροφής με τη βιωσιμότητα του πλανήτη. Συγχρόνως, εμπεδώσαμε
έννοιες, όπως: υπεύθυνη και δίκαιη κατανάλωση της τροφής,σπατάλη και
εντατικοποίηση της παραγωγής τροφίμων, τοπικότητα και εποχικότητα των
προϊόντων, υπερκατανάλωση κρέατος, υπεραλίευση κ.ά. Στο τέλος, αποχωρήσαμε
προβληματισμένοι για την ανάγκη άμεσης αλλαγής της συμπεριφοράς μας και της
στάσης μας στο θέμα της κατανάλωσης της τροφής, αν θέλουμε να συνεχίσουμε να
ζούμε σε έναν βιώσιμο πλανήτη.














- ΔΙΕΘΝΗΣ ΗΜΕΡΑ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ
@Erasmus+, @Diversifying the STEM Ecosystem
Στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ Cooperative Partnership Project “
Diversifying the STEM Ecosystem ” No. 2024-1-LV01-KA220-SCH-000250755 που
υλοποιεί το σχολείο μας και με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα (11 Φεβρουαρίου) γυναικών στην
επιστήμη είχαμε την τιμή να συνδεθούμε διαδικτυακά με την Κα.Βασιλική Εξάρχου, η οποία
εργάζεται ως Project advisor-Panel Coordinator στο European Research Executive
Agency -Marie Skłodowska Curie Actions- Staff exchanges.Η Κα Εξάρχου μοιράστηκε με τους μαθητές του σχολείου μας την δική της ιστορία
επιτυχίας. Τους μίλησε για τα κίνητρα, τη στοχοθεσία, τη μεθοδικότητα και συστηματικότητα
που είναι το «κλειδί» της επιτυχίας, την πορεία της από τις σπουδές της στο πανεπιστήμιο
Α.Π.Θ. στο τμήμα Χημείας, τις μετέπειτα σπουδές της, την ενασχόλησή της με την έρευνα
καθώς και τη σημασία των ίσων ευκαιριών και για τα δύο φύλα. Επισήμανε στους μαθητές
πόσο σημαντικό είναι να έχουν στόχους, να είναι ανοιχτοί στη μάθηση και στην εξέλιξη, να
έχουν αυτοπεποίθηση και να μην φοβούνται τις προκλήσεις, να αφουγκράζονται τα θέλω
τους και να ακολουθούν τα όνειρά τους, γιατί αυτοί θα είναι οι επιστήμονες του μέλλοντος.
Απευθύνθηκε ειδικότερα στα κορίτσια, προτρέποντάς τα να μην αμφιβάλλουν για την αξία
τους και τις ικανότητές τους και να είναι έτοιμες να αντιμετωπίσουν τις προκαταλήψεις και
τα στερεότυπα. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να κάνουν ερωτήσεις και λύσουν απορίες και
κυρίως να εμπνευστούν από μία καταξιωμένη επιστήμονα.Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε
θερμά την κ. Εξάρχου για την ανταπόκριση στο κάλεσμα του σχολείου μας.ErasmusPlus και #Co-funded by European Union



- Συναντήσεις της παιδαγωγικής ομάδας του προγράμματος Erasmus+
Στις 15 Νοεμβρίου 2024 συναντήθηκαν τα μέλη της παιδαγωγικής ομάδας του προγράμματος Erasmus+ του 7ου Γυμνασίου Ξάνθης και ξεκίνησαν τη διάχυση στο Σύλλογο των Εκπαιδευτικών του γυμνασίου. Παρουσίασαν την εμπειρία τους από το ταξίδι, το φινλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα, αλλά και τον προγραμματισμό των δράσεων που πρέπει να υλοποιηθούν για τη δημιουργία ενός οικοσυστήματος STEM. Δημιουργήθηκαν ερωτηματολόγια και κλήθηκαν να απαντήσουν εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές
Στις 10 Δεκεμβρίου, πραγματοποιήθηκε η 2η διαδικτυακή συνάντηση, κατά τη διάρκεια της οποίας παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα της έρευνας των εκπαιδευτικών για όλες τις χώρες εταίρων. Στόχος της έρευνας ήταν να διερευνήσει σχετικά με τις δεξιότητες που πρέπει να βελτιώσουν οι εκπαιδευτικοί, να συλλέξει παραδείγματα ορθής πρακτικής, ιδέες για περαιτέρω κατάρτιση.
Οι απαντήσεις που δόθηκαν από τους εκπαιδευτικούς ήταν σημαντικές για την ανάπτυξη της στρατηγικής οικοσυστήματος STEM του 7ου Γυμνασίου. Καθορίζουν σαφείς στόχους, προτεραιότητες και γραμμές δράσης για να παρακινηθούν οι μαθητές και ιδιαιτέρως τα κορίτσια να επιλέξουν από τον τομέα του STEM το μελλοντικό τους επάγγελμα.
Από τα στοιχεία της έρευνας, προέκυψε το συμπέρασμα ότι οι εκπαιδευτικοί τόσο από το 7ο Γυμνασίου όσο και από άλλες χώρες χρησιμοποιούν μια μεγάλη ποικιλία ψηφιακών εργαλείων για να κινητοποιήσουν τους μαθητές, παρόλα αυτά ένα μεγάλο μέρος των εκπαιδευτικών θα ήθελε να μάθει νέα, καινοτόμα εργαλεία και Τεχνολογίες.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που προέκυψαν από τα ερωτηματολόγια των εκπαιδευτικών, θα πραγματοποιηθεί η επιμόρφωση στη Jelgava της Λετονίας από 1 έως τις 4 Απριλίου 2025. Από το 7ο Γυμνάσιο, θα συμμετέχουν 4 καθηγητές.
Στις 12 Δεκεμβρίου 2024 συναντήθηκε εκ νέου η παιδαγωγική ομάδα του σχολείου για να συγκεντρώσει τα αποτελέσματα, να κάνει την καταγραφή των πόρων και να θέσει στόχους. Η στρατηγική ανάπτυξης οικοσυστήματος STEM του 7ου Γυμνασίου, θα αναπτυχθεί και θα παρουσιαστεί μέχρι τον Απρίλιο του τρέχοντος έτους.
Το έργο σύμπραξης Erasmus+ της Ευρωπαϊκής Ένωσης στον τομέα της σχολικής εκπαίδευσης με τίτλο «Διαφοροποίηση του οικοσυστήματος STEM» και κωδικό 2024-1-LV01-KA220-SCH-000250755 με συντονιστή το Ozolnieki Secondary School υλοποιείται από την 1η Οκτωβρίου 2024 έως τις 31 Δεκεμβρίου 2026.. Η χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την υλοποίηση του έργου ανέρχεται στα 250.000 ευρώ. Το σχολείο μας για την υλοποίηση του έργου θα χρηματοδοτηθεί με το ποσό των 42.909 ευρώ.
- ΜΙΚΡΟΙ ΒΟΤΑΝΟΚΑΡΠΟΣΥΛΛΕΚΤΕΣ ΚΑΙ ΒΟΤΑΝΟΚΑΡΠΟΣΥΛΛΕΚΤΡΙΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ…
Οι μαθητές του Β1 και Β3 του σχολείου μας με συνοδούς τις εκπαιδευτικούς Ιωακειμίδου Ε., Οσταδάκη Ε. και Χατζηγιαννίδου Χ. επισκέφθηκαν τη Δευτέρα, 18 Νοεμβρίου 2024 το ΚΕΠΕΑ Φιλίππων και υλοποίησαν το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Βότανα και Καρποί – Ανακαλύπτω την Αφθονία». Οι νεαροί εξερευνητές, με την εμπνευσμένη καθοδήγηση της κυρίας Ζωής Θεοδοσάκη, είχαν την ευκαιρία να περπατήσουν στη φθινοπωρινή φύση, να συλλέξουν βότανα και καρπούς, να παρασκευάσουν και να γευτούν πεντανόστιμο πέστο τσουκνίδας, φρεσκοκομμένους καρπούς ροδιού και υπέροχη σαλάτα γλυστρίδας αλλά και να προετοιμάσουν θεραπευτικά εκχυλίσματα πεντάνευρου και στελλάριας ιδανικά για τσιμπήματα και δερματοπάθειες. Με τον βιωματικό αυτό τρόπο απέκτησαν ουσιαστικές γνώσεις για τις θεραπευτικές ιδιότητες και τη διατροφική αξία των βοτάνων και των καρπών που μας προσφέρει με γενναιοδωρία η φύση και έτσι κατανόησαν τη σημασία της προστασίας του Περιβάλλοντος και της διατήρησης των φυσικών πόρων με σεβασμό στις επόμενες γενιές.














- ΔΙΑΧΥΣΗ ΤΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΤΟΥ ERASMUS ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ
Ένα πρόγραμμα Erasmus αποκτά νόημα κι αξία για όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, όταν αυτοί που έχουν συμμετάσχει σε κάποια δράση του το επικοινωνούν στους υπόλοιπους, εκπαιδευτικούς, μαθητές, σύλλογο γονέων και στην τοπική κοινότητα. Η βάση της επιτυχίας των σχεδίων Erasmus έγκειται στην πληροφόρηση και στη διάχυση της πληροφορίας. Εκτός από τις δημοσιεύσεις στην ιστοσελίδα μας και στα τοπικά ΜΜΕ, ξεκινήσαμε τη διάχυση στο Σύλλογο των Εκπαιδευτικών του 7ου γυμνασίου. Βρήκαμε ευκαιρία τη μέρα της εορτής της επετείου του Πολυτεχνείου, στις 15 Νοεμβρίου, μετά την αποχώρηση των μαθητών, να παρουσιάσουμε την εμπειρία μας από το ταξίδι, το φινλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα, αλλά και τον προγραμματισμό του project και τις εργασίες που πρέπει να φέρουμε σε πέρας. Στο πρόγραμμα δεν συμμετέχουν μόνο όσοι μετακινούνται, αλλά κι όλοι όσοι εργάζονται στο σχολείο, φέρνοντας ιδέες και υλοποιώντας τες. Τη φετινή σχολική χρονιά θα πραγματοποιηθεί άλλη μία μετακίνηση κι επιμόρφωση εκπαιδευτικών, αλλά παράλληλα θα τεθούν οι βάσεις μέσα από προγράμματα για τη συμμετοχή μαθητών και τη μετακίνηση κάποιων για την επόμενη χρονιά. Οι εμπειρίες μας αυτές μας πλουτίζουν ως ανθρώπους, δίνουν ώθηση σε καθηγητές και μαθητές για περισσότερες δράσεις και ανοίγουν τους ορίζοντές μας!





- ΠΡΩΤΗ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΣΤΟ JOENSUU ΤΗΣ ΦΙΝΛΑΝΔΙΑΣ ΓΙΑ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ
Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η πρώτη μετακίνηση τεσσάρων εκπαιδευτικών στο Joensuu της Φινλανδίας από 03/11 έως 08/11. Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus με αριθμό 2024-1-LV01-KA220-SCH-000250755 και τίτλο «Diversifying the STEM Ecosystem», μετακινήθηκαν η διευθύντρια κ. Καρατζόγλου Παρθένα, η συντονίστρια κ. Οσταδάκη Ευαγγελία, και οι εκπαιδευτικοί φυσικών επιστημών κ. Χατζηγιαννίδου Χρυσούλα και Μηνασίδου Ιωάννα, σε συνεργασία με σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από τη Φινλανδία, Λεττονία, Πολωνία, αλλά και με ερευνητικά κέντρα από τη Λιθουανία και Λεττονία. Κύριος στόχος της πρώτης συνάντησης ήταν η γνωριμία των εταίρων μεταξύ τους, η παρουσίαση των σχολείων ή των ερευνητικών τους κέντρων, αλλά και ο σαφής προσδιορισμός των στόχων, ο καταμερισμός της εργασίας και ο προγραμματισμός των μελλοντικών δράσεων. Παράλληλα, πραγματοποιήθηκε ξενάγηση στο σχολείο πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, το οποίο συνυπάρχει στον ίδιο χώρο με το πανεπιστήμιο του Joensuu. To τελευταίο, ανάμεσα στις άλλες ειδικότητες που περιλαμβάνει, αποτελεί και κέντρο σπουδών κι εκπαίδευσης για τους μελλοντικούς δασκάλους/καθηγητές. Για τέσσερις μέρες αποτελέσαμε ενεργά μέλη της σχολικής κοινότητας του Joensuu. Χωθήκαμε μέσα στα γραφεία των καθηγητών και στις τάξεις των μαθητών, περιδιαβήκαμε στα εργαστήρια που μας εντυπωσίασαν με τον εξοπλισμό τους, την καθαριότητα και την οργάνωσή τους και συζητήσαμε για το φινλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα. Παράλληλα, τα μέλη της ομάδας της Φινλανδίας μας έδωσαν την ευκαιρία να επισκεφτούμε ένα από τα πιο όμορφα εθνικά τους πάρκα και μας έφεραν σε επαφή με την κουλτούρα, τις συνήθειες και τα χόμπι τους. Η μετακίνησή μας αυτή ήταν η αρχή μιας σειράς δραστηριοτήτων για καθηγητές και μαθητές που θα δώσει σε όλους μας την ευκαιρία να αναπτύξουμε την κριτική μας σκέψη μέσα από τις δράσεις STEM που θα αναλάβουμε. Παράλληλα, θα μας δώσει την ευκαιρία να συνεργαστούμε με ανθρώπους από άλλες χώρες, να γνωρίσουμε την κουλτούρα τους, αλλά και να διευρύνουμε το πνεύμα μας και τις εμπειρίες μας, ανοίγοντας για το σχολείο μας μια πόρτα στην Ευρώπη!




















ERASMUS






